Jeepneys obsługują całą Metro Manila. Wszystkie człony stołecznej Greater Metropolitan Area. Generalnie kursują wedle ustalonych tras, których przebieg zwykle wypisany jest po boku na zewnętrznej stronie pojazdu.
Poruszanie się komunikacją publiczną po organizmie miejskim tak wielkim, zwłaszcza będąc przyzwyczajonym do naszych skromnych w tej materii polskich miar, jest nadspodziewanie sprawne.
To był statek rodzinny, obsługiwał go ojciec i dwóch synów. Ktoś powiedział że buja. Żeby płynęli bliżej brzegu.Któryś odpowiedział: no problem. I płynęli dalej daleko od brzegu.
Coraz bardziej turystyczny charakter Mcchety podkreślają nowe i estetyczne ? nie widziałem ich podczas poprzedniego tu pobytu? ciągi handlowe ze sklepami, winiarniami, restauracjami. Nie brak też nowych hotelików, kawiarni...
Żeby dobrze funkcjonować na wyspach, należy odpowiednio się przestawić. Najważniejsze ? pamiętać o ruchu lewostronnym. Trochę to uciążliwe? Kiedy się zagapimy, pojedziemy w innym kierunku. Aby wsiąść do autobusu, należy machać ręką...
Budowa metra była tu wielkim wyzwaniem. Każde kopnięcie łopatą w takim miejscu jak Ateny, może przynieść niespodzianki; złoża artefaktów z życia prapra?przodków sprzed tysięcy lat...
Dubaj poznawać można na różne sposoby. Dobrym wstępem może być skorzystanie z jednej z kilku objazdowych linii turystycznych. Jeżdżą na nich piętrowe autobusy, przy czym na górnym poziomie przynajmniej połowa jest bez okien, lub nawet dachów...
Nie wierzcie w obiegową, niesprawdzoną na własnej skórze ? a raczej nosie ? opinię, że woda ma nieprzyjemną woń. Nie ma. Nie wierzcie, że gondolierzy śpiewają wyłącznie neapolitańską pieśń "O sole mio" ...
Stambuł ma tylko pięć linii metra, czyli niewiele w porównaniu z mniejszymi od niego miastami europejskimi. Ale stambulskie metro, a ściślej pierwsza kolejka podziemna Tünnel, powstała już w roku 1875, jako trzecie na świecie.
W górnej części wsi dajemy za wygraną. Dalej się nie da. Mamy jednak szczęście. W miejscu, gdzie nasze możliwości się skończyły ? zaczyna się tutejsza rzeczywistość.
Napiszmy razem przewodnik
Dlaczego otwarty? Bo jego pisanie nigdy się nie kończy... Bo może go pisać każdy, także Ty...
przyślij swój tekst i zdjęciaJak Wam się podoba?
Co Ci się podoba w Otwartym Przewodniku? Co denerwuje, drażni, przeszkadza? Jakie elementy rozwinąć, by było jeszcze ciekawiej?
Czekamy na Twoją opinię...